Şirketler ve IT Ekipleri Pandemi Sonrası Dünyaya Nasıl Hazırlanıyor?

Şirketler ve IT Ekipleri Pandemi Sonrası Dünyaya Nasıl Hazırlanıyor?

May 28, 2020 / Kron

Koronavirus (Covid-19) pandemisinin son haftalarda etkisini azaltmaya başlamasıyla birlikte dünya genelinde normale dönüş adımları atılmaya devam ediyor. Salgın sonrası dönem için normalleşme planları yapıladursun, dünya genelindeki pek çok şirket ve organizasyonda özellikle de IT ekipleri için uzaktan çalışma yönteminin desteklenmesi gündemin ana başlıklarını oluşturuyor. Türkiye’de de birçok şirketin IT birimleri için geçerli olan bu durum, pandemi sonrası dünyaya hazırlık olarak görülmekte.

Salgın döneminden önce kısmen de olsa uzaktan çalışma denemeleri yapan şirketler, hastalığın ciddiyetini artırmasıyla birlikte home office dönemine hızlı bir giriş yaptı. Bu durum, on binlerce çalışanı sanal masaüstlerine ve sanal özel ağlara geçişe sebep olurken, gerekli güvenlik katmanları ve uygulamaları yeterince sağlanamadan yaşanan trafiğin bulut tabanlı sistemlere kaymasına neden oldu.

Dünya yeni bir gerçeğe ayak uydurmaya çalışırken, verilerin bütünlüğünü sağlayarak mümkün olduğunca üretkenliği desteklemekle sorumlu IT ve yönetim ekipleri, işletmelerinin faaliyetlerine devam etmesini sağlamak ve müşterilerine hizmet verebilmek amacıyla, hızlı bir şekilde hareket etmeye çalışıyor, uzun saatler ve milyonlarca dolar harcıyorlar.

Regülasyonlara tabi kritik bir alan olan bankacılık ve finansal hizmetleri endüstrisi de dahil olmak üzere tüm sektörlerdeki işletmeler, küresel belirsizlik dönemlerinde, aksamalar devam etse bile ağlarını nasıl güvence altına alacaklarını bulmaya çalışıyorlar; bununla birlikte, bizim bulgularımıza göre, onlar yeni çalışma yöntemlerini nasıl destekleyeceğini öğrendikçe, BT liderleri de gelecek planları üzerine düşünüyor ve eski paradigmalara dönmekten kaçınmanın planlarını yapıyorlar. Deneyimlerinden çıkarımlar yaparak, bilgi işlem ve iletişim mimarilerini ve platformlarını yeniden tasarlıyorlar.

Peki Koronavirüs (Covid-19) krizi atlatıldıktan sonra işletmeler ve kuruluşların işleyişleri nasıl olacak?

IT dünyası pandemi sonrası döneme nasıl hazırlanıyor? Birçok yönetici, ev ile iş arasında geçen uzun saatlerden kurtulan ve daha birkaç yıl önce var olmayan işbirliği platformlarından yararlanarak evden çalışan çalışanlarının öncesine oranla artan verimleri ve bu verimliliğin sürekliliği karşısında şaşırmış durumda. Öyle ki, bazı şirketler şimdiden gayrimenkul maliyet tasarruflarının daha hızlı, daha güvenli ağlara aktarmalarını sağlayabilecek, verimlilik uygulamalarına yapılan yatırımı da dengelemekten fazlasını yapabilecek yeni bütçe modellerini araştırıyor.

Öyleyse şirketler normalleşme sürecinde nelere dikkat etmeliler?

Bu kritik değişimi gerçekleştirmek için, sistem ve altyapı teknolojilerini araştırarak, dijitalleşme açısından süreç ve prosedürlerini oluşturmaya başlayabilirler. Böylece planlı bir başlangıç yaparak, uzaktan çalışmayı başarılı ve güvenli bir şekilde desteklemeye hazırlanabilirler. Bu sayede bir sonraki krizde büyük bir avantaj elde etmiş olurlar.

Teknik açıdan bakıldığında, çalışanların dizüstü bilgisayarlara, telefonlara, monitörlere ve bir home office ortamında verimli çalışabilmek için gerekli olan diğer unsurlara ihtiyacı olabilir, ancak bu durum aslında işin kolay kısmı. Esas zor olan kısım, ağ altyapısının ve bulut sistemleri üzerinde giderek daha fazla işletilen cihazların, bilgilerin, verilerin ve uygulamaların güvenliğini sağlamaktır.

Örneğin Ağ Erişim Denetimi, doğru kişinin oturum açmasını sağlamak için kritik ölçütleri izler ve Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi, ağlar ve uygulamalarla etkileşime girmek için daha fazla yetkiye sahip olan kullanıcıların desteğini ve gözetimini sağlar. Bulut tabanlı sistemlerin güvenliğini Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi (PAM) aracılığıyla sağlamanın maliyeti, şirketleri aksaklık sürelerinden, talihsiz veri sızıntılarından ve siber suçlardan koruyan bir yatırımdır.

Kron’un bulut dostu, geleneksel PAM çözümlerinden daha açık ve uygun fiyatlı ürünü olan Single Connect ile; merkezi parola yönetimi, iki faktörlü kimlik doğrulama gibi güvenlik katmanları yaratabilir, coğrafi konuma göre izleme imkânına sahip olarak, insan kaynaklı sorunların yaşanma olasılığını düşürebilirsiniz.

Siber güvenlik hizmetlerine yapılan yatırımların, bu gibi zorlu mali dönemlerde yararlı olabilecek önemli maliyet tasarrufları sağladığı ve hatta bu dönemde durmaksızın çalışan IT personelinin verimliliğinin artmasına yardımcı olduğu son dönemde oldukça açık bir şekilde görülmektedir.

Siz de bu konuda verimliliğinizi nasıl artırabileceğinizi öğrenmek, altyapı ve erişim güvenliğinizi nasıl sağlayabileceğinizi görmek ve detaylı bilgi almak için bize ulaşın, birlikte kurumunuzun güvenli geleceğine adım atalım.

Diğer Bloglar